- Efterfesten och längtan

Jag är hemma nu

och klockorna på varje jävla vägg

skriker åt mig att

jag fick tiden att gå för fort

men ändå kännas långsam

så jag tar diskussionen

- Det är inte mitt fel att solen inte

är uppe när mitt hjärta är det

De bara fortsätter skrika

ikapp med pulsen i mitt huvud

och värken i min kropp

som är trött på dans och

dekadens i varma skor på

fotbollsplaner och vattenpistoler med

vodka och langosrester och

flagnande näsor och gamla ex

gamla sex och nytt sex i

fel tält som ligger brevid rätt tält

som jag letar efter men inte hittar

trött på det

 

Ändå vill jag åka till en ö

ganska lagom långt borta från

stockholmshetsen och storstadstristessen

och jag vet precis vart den ligger för

att jag vet vem som är där ikväll

medan jag sitter i mitt kök och önskar

att tiden kunde hoppa över några dagar

Snälla för min skull jag

kan bara tänka på ölpirror och

sjunollor och lila artistband och

brösthår och förvirring och rödvin med

cola och honom

på en ö ganska lagom långt borta

jag vet precis vart den ligger

den ligger uppenbarligen helt fel till

eftersom jag inte ska dit

fastän han vill

och kanske jag


Kommentarer
Postat av: CLARA

jag vet inte vem du är men jag älskar varenda ord

2011-07-03 @ 23:14:58
URL: http://sneakycharlie.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0