- Sanningen om februari

Jag åker till Paris

för att hitta tillbaka till min logik

och dämpa min instabilitet

Jag tror att jag måste

nå botten av självdisciplin

innan jag kan hitta

upp dit igen,

till ljuset och ambitionerna

Just nu är det för mycket här

för att jag ska klara av annat

än att dricka rödvin tills

den vattnar marken igen

och ta mig igenom

skoldagar med cola

Men det ordnar sig,

för jag ska till Paris

och förmodligen göra just allt det där

Jag har inte lämnat plats åt alltför många nej

i mitt bagage och pepparspray

får inte plats i handväskan

Moraler och pekpinnar

får stanna hemma

för trots allt vill jag ju bara få skratta

ont-i-magen-mycket helst

Så nu vet ni det, förresten

såg jag en gammal bekant på bussen

Foundation och frisörskola,

rosa halsduk och slingat hår

Jag höjde volymen

på Broder Daniel i mina öron

och målade mina läppar

Målade dem röda

som en

demonstrationsfana;

Aldrig som oss,

aldrig som dem;

aldrig likadana


Kommentarer
Postat av: Idah

wow vännen min, men kom hem för jag saknar dig <3

2011-03-01 @ 18:21:25
URL: http://narhjartataroverfullt.blogg.se/
Postat av: matilda

"måste

nå botten av självdisciplin

innan jag kan hitta

upp dit igen,"



bara man hittar upp igen. Låt oss hitta upp igen.

2011-03-09 @ 09:53:56
URL: http://matildaaljungkvist.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0