- Hon är kanske lite som heroin

Jag kan inte andas, herregud

jag kan verkligen inte det

alls!

Jag tar ett andetag men mina lungor exploderar

liksom i takt till varje hjärtslag

känns det som

Jag lovar att väggarna krymper

jag är helt säker

för de skrattar åt mig och

jag svettas

och mina fingrar letar efter

sprickor i golvet och hål

där man kan hitta verklighet eller

sanning eller något annat jävligt

påhittat

Jag tror att det hänger någonting i taket

det är säkert spindlar eller äckliga

fladdermöss eller bara skuggor

men de är våldtäktsmän iallafall

och jag kan verkligen inte andas

alls!

Jag tänkte stampa med fötterna för att

inte tänka på allt annat men det blev

hemsk åttataktig ångest i otakt och

ett golv som bara försvann underifrån mig

Mitt hjärta dunkar snabbare än jag kan

klappa mina händer fast just nu

kan jag inte ens känna dem

händerna alltså

alls!

"Hej"

Dörren öppnades och

med henne kom plötsligt

mina andetag tillbaka

"Varför sitter du på dina händer sådär?"

Jag vet inte, för att det hängde fladdermöss

och våldtäktsmän i taket förut

men nu har de krypit ned i

golvsprickorna som inte fanns nyss

Jag känner mig som ett bi som blivit

upplyft ur ett saftglas

där döden fanns eller

något liknande i alla fall

kanske hans vän

för nu skriker inte mitt hjärta

alls!

Jag vet inte hur man talar om lugn och

jag kan inte uttrycka vackra känslor men

här är de tror jag

Där är de tror jag

i dörröppningen

hon


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0