- Rosa peruker och fanatism

Rosa peruker och det här är din tid

mammas biologiska klocka hon

lärde min också att ticka hon

tar med sig den varje gång hon sover över

(den stör mig)

Rosa peruker och könsmaktsordning

och chefen säger att feministerna kan du inte

rösta på de vill inte göra gott de vill

inte hjälpa till de vill bara döda sådana som mig

(för då skulle allt lösa sig)

Rosa peruker och manssympati

ni två strävade efter samma men

han gjorde ju bra ifrån sig och han

lyckades faktiskt med presentationen och

det var ju djupt för att ha kommit från en man

(det var inte en komplimang)

Rosa peruker och härskartekniker

lilla gumman du kommer aldrig bli

någon statsminister för den där

inställningen är så jävla oskön

den som sa det han var det

(och ändå kommer du få högre lön)

Rosa peruker och patriarkatet

samma sörja samma gamla konsistens

jag har undrat varför det ens finns sedan

jag fick min första mens och vems fel

det är att världen vill att jag skäms för

att jag föddes till kvinna


Kommentarer
Postat av: toia

jättebra!!fett bra!!!crazy bra!!

2011-12-08 @ 19:59:44

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0