- Lappar med jul och falsk ärlighet

Hur mycket orkar två händer bära

tre tunga icakassar eller

fem för lätta hjärtan som har hamnat fel

Jag kan orter men har inte lärt mig några portkoder

jag bryter mig in kanske med fredligt jävla våld

och trycker in de bultande organen i

brevinkasten med lappar

där det står

f e l  h j ä r t a  p å  k ö p e t

eller möjligtvis

t y v ä r r  d e t  a n d r a  v i l l  i n t e  b o  h o s  d i g

även om ärligheten inte ska fram egentligen

Särskilt inte under jul

för då ska man dricka glögg och ljuga om att

vi önskar er alla en fröjdefull fylla men

det är synd att vi alltid vet att det

svider lite för mycket i lyckan för

att vi ens ska orka låtsas om den


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0