- Repeat

I
Det är inget
fast din hand är varm och
det kommer inte att bli något
fast det känns som att 
du ser mig lite mer
än alla andra gör
Sådana som jag med
sådana som du
det är en återvändsgränd
som tar slut där den börjar
 
II
Ikväll är det fult och oromantiskt
men så jävla vackert ändå
för det är fel men jävligt rätt
med dina händer överallt
Det pratas, men jag förstår inte
varför människor bryr sig
Vi är väl bara två impulsiva idioter
vilsna under varandras skinn?
 
III
Jag vet inte hur länge
man kan sitta och stirra ut bland löven
eller hur länge
man kan vara helt utslagen inombords
Jag tror inte direkt att du
tog något ifrån mig
det är bara ganska brustet, allt
Fördärvat som en busshållplats
efter nattliga sparkar och det finns 
inga förebyggande åtgärder
för sådant här
har jag hört

Kommentarer
Postat av: Visan

Tja man! Bra!

2011-08-25 @ 17:35:50
Postat av: matilda

satan i gatan. Jag ryser och jag myser och jag inser åter igen att du är fan bäst.

2011-08-28 @ 21:04:04
URL: http://matildaaljungkvist.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0