- Själspiss men aldrig ensamhet

"Det var fan inte jag som pissade på hans själ"

men sanningen är

att man pissar på varandras

och det blir en tävling till slut

 

Fem miljoner kramar

och en kyss på kinden

var vad det blev

Fegare får man leta efter, jag vet

men modet finns där

i hans stora pupiller, jag lovar

för jag har sett det

och jag vet allt om händer som skakar

och hjärtan som vill

 

Så skål igen och för tusende gången,

för att våga fimpa en

nytänd cigarett för att bara få gå längs

disiga gator långt bort från vad som är hemma

med någon som en gång har varit

så jävla mycket

för nära

 

Det är för lätt att gå i bitar igen

och det är en konst att bara

glömma bort allt det där

om när man var femton år och blåögd

och allra helst ville ha just det

man om femton år

inser sig ha varit så jävla mycket över


Kommentarer
Postat av: Alma

Åh!

2011-04-17 @ 22:01:21
Postat av: Melwa

Du skriver bra!

2011-04-19 @ 18:40:45
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: Simone

jag ville säga att jag älskade sista stycken men insåg att jag älskar allt annat precis lika mycket. jag vill också skriva dikter.

2011-04-24 @ 16:12:26
URL: http://baraenfas.wordpress.com
Postat av: vishän

blir glad och sådär varje gång jag läser det här, även fast det absolut inte är något att vara sådär skitsprudlande över. kanske är det för att det här bevisar att du är exakt en sån bra polare som jag alltid inbillar mig att du är. <3

2011-04-26 @ 09:47:15
Postat av: Iverragne

love the web site lots of luck love to see more poems

2011-11-08 @ 09:28:07
URL: http://iverragne.blogmentions.com

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0