- Moths among the whispering and the champagne and the stars

 

 

Jag är ju så jävla ambivalent och

jag hoppar på väggarna samtidigt som jag

ligger still som under mitt sista andetag

det kanske inte är något fel på det

men jag kysser dig inte

så det verkar fel

 

Jag ser dig som en nattfjäril och

det känns bra att ha dig där jag

inte riktigt når

där jag kan skymta och känna men

dina vingar är för trasiga och tunna

ganska fulvackert på något sätt och

omöjligt som en gammal bok

om svarta katter och nakna män vid ån...

du vet vad jag menar

 

Men jag hinner inte fånga nattfjärilar när

jag klättrar på väggarna

och jag når dem inte

när jag ligger still

 

Sen går vi vilse där alla andra också gör det

i mörker som aldrig slutar vara upplyst med

låtsad förmögenhet och tvingade danssteg

Jag kan inte flyga

men jag trivs ändå

här nerifrån ser jag nästan vad du tänker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0