- nothing's made for people


 
Sen sa han att försommaren är till för de vilsna, för de som vägrar hitta sin plats någonstans och alltid envisas om att tycka att de är värda något lite vackrare. Jag sa att den är till för att prata sig igenom nätterna i för korta klänningar, att den är till för att skratta och fly från allt och sin egen världsbild.
 
Och vi pratade och jag såg i hans ögon att han tänkte att jag var en sån som var större än honom, men han vet inte hur svag jag kan vara och jag tackar väl gudarna för det. Jag är fortfarande flickan som gömde sig under solstolen i trädgården när hon råkade göra illa grannens hundvalp. Jag är fortfarande flickan som kom tvåa på alla kärlekslistor i mellanstadiet och fortfarande flickan som gick för långt för att passa in, som räknade kalorier och mätte omkrets på låren. Jag är fortfarande flickan som gick ensam ut på åkern för att sjunga, så att ingen annan skulle behöva höra om hon sjöng fel och fortfarande flickan som lyssnade på alla andras problem tills deras huvuden var tomma, medan ångestmolnet i magen växte sig svartare och tyngre och ingen på jorden verkade bry sig tillräckligt. Jag är fortfarande flickan som låg och grät arga tårar i sin röda säng över att världen var så jävla ful, människorna var dumma i huvudet och hon inte ens blev som hon borde ha blivit.
 
Jag är fortfarande skör och osäker på det mesta och det är därför jag inte gör det jag kanske vill nu, och det jag kanske vill nu är att hålla honom i handen. Alla tankar kommer halv tre på natten och han får knappt plats i min tankebubbla.
 

Kommentarer
Postat av: Elvira

Du skriver så otroligt vackert min käre vän!

2010-05-25 @ 20:12:31
Postat av: Sofia i London

va fint du skriver!

2010-05-26 @ 01:04:47
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Elsa

fina, fina, fina människa.

2010-05-26 @ 22:18:23
Postat av: Anonym

äntligen, som jag längtat efter mer!

2010-05-27 @ 00:45:28
Postat av: Anna

Hanna. Du skriver så vackert att klockorna stannar. Du är en fin flicka du. <3

2010-06-11 @ 11:19:56
Postat av: karolina

jag har något djupt och sådär irriterande jag vill säga till dig

kärlek och sex

2010-06-14 @ 18:06:24
URL: http://iwantmymoneyback.blogg.se/
Postat av: julia

så otroligt vackert, åh superfint.

2010-06-15 @ 20:41:21
URL: http://yourshadow.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0