- Rivsår

Idag rev jag sönder den där jävla lappen.
Jag slet av den och så stirrade jag på den, sen började jag skratta hejdlöst fast tårarna kanske smet nedför mina kinder. Och sen tog jag en spritpenna svart som natten och färglade lappen tills den stickande lukten fick mig att må illa. Då tog jag en hårnål och pickade små, små hål igenom den, från det ena hörnet till det andra. Och sen vek jag den tills den inte gick att vika mer, och så vecklade jag ut den igen. Jag rev sönder den i långa strimlor som jag rev av till små, fragmentariska bitar. De rullade jag ihop till små bollar som jag blåste ned en efter en över balkongräcket, de föll som tårar med regnet och drunkade nere vid marken.
"Du är charmig och därför vill jag inte att du ska gå."
Ja, det gjorde jag idag med den där jävla lappen.
Bara för att jag vet att du inte bryr dig och för att du inte ens gjorde det förut.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0