02; your first love

Små dagisflirtar, mellanstadiepussar och bussblinkningar får inte vara med idag. Det blir bara en massa tankeverksamhet ur min dagbok, och jag tror att ni kommer ha översikt med att jag var himla få år och blygt blixtförälskad.

 

"Det vore enklare om man kunde slå in allt i bubbelplast och rosa sammet och alltid använda metaforer och prinsesstårtor med extra grädde och låta allt förbli anonymt."

 

"Han brukar titta på mig, visserligen i smyg, och le åt mina berättelser, visserligen i smyg, och följa mig med blicken när jag går förbi. I smyg."

 

"Jag borde släppa taget efter fem tusen år av passivitet kan man tycka, men någonting i mig säger att han är en oslipad diamant."

 

"Det är ju för fint, alltihopa, han. Och för tragiskt."

 

- Jag tycker att du är snygg.

- Bra. Fast du skulle ju kunna tycka att jag är ful egentligen, bara att du inte kan säga det!

- Nej, så är det inte.

- Men! Nu är du tyst ju! Du blev säkert rädd.

- Men, vad skulle jag bli rädd för?!

- Jag vet inte. Mig?

- Varför skulle jag bli rädd för dig?

- Jag vet inte. Ibland får man för sig konstiga saker.

 

"Jag blev helt chockad, jag trodde aldrig att han skulle våga fråga. Var ska vi vara? Vad ska vi göra? Hur kommer han vara? Hur kommer jag vara? Herregud."

 

"Han smsade mig när han hade sprungit ifatt bussen och vinkat till mig genom rutan. 'Du är lika söt på insidan som du är på utsidan.' skrev han."

 

"Kan jag ta dig doft från min kudde och stoppa ner den i en liten burk? Det skulle vara fantastiskt fiffigt, som en påminnelse om hur jag känner mig nära dig."

 

"Saker jag hunnit göra den här helgen:

- Köpa nya skor.

- Göra slut med min pojkvän, som inte ens var min pojkvän. Det gör ändå ont. Fan, vad ont."


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0