- fairytales



Vi missade förstås den sista färjan, och blev tvungna att sova på bryggan!
Det blev storm, det var blött och mörkt men vad jag minns så frös jag inte alls. Jag började bråka med min mamma om en typisk moderlig sak, hon tyckte att jag gick för nära bryggkanten. Jag gick argt därifrån.
 
Och där i regnet stod han med lika lite kläder på sig som han kanske hade haft en varm dag i maj.
Vi gick in i en skog i stormen och pratade om det ena och det andra, jag tror att vi hade det jättetrevligt. Skogen såg ut att komma från vilken saga som helst, men våta, droppande granar och knarrande, stora lövträd.

"Har du kramat träd någon gång?", frågade jag, och jag tror att han bara skrattade som svar.
Jag sprang omkring från ett stort träd till ett annat och kramade de blöta stammarna, det kändes fint.
Det kändes så som man önskar att det kändes men det säkert inte gör på riktigt.
Sedan tror jag bestämt att vi kysstes.
Ja. En lång, fin kyss vill jag minnas att det var.

©

Kommentarer
Postat av: Anna

UNDERBAR text Hanna Banana! Har du skrivit den själv? :O



Bilden var oxå.. helt otolig, hur vacker som helst och jag kände direkt att den på nått sätt passar ihop med texten.. samma mystik liksom! :D <3

2009-03-09 @ 19:58:53
Postat av: Hanna

Anna: Yes box cutiepie. Baserad på drömmen jag drömde inatt. :D

Och bilden är en av mina favoritbilder! Önskar att det var jag som hade tagit den.

Puss.

2009-03-09 @ 20:07:51
URL: http://blackrainbow.blogg.se/
Postat av: kassie

texten var fin som alla dina texter.

man önskar ofta och länge att man hade samma

talang som du. du måste tro på dig själv.

jag menar vi andra gör ju det?!

och bilden är också helt underbar, dock vet

jag vart den kommer ifrån :]

kärlek i all dess skörhet,

din karolina (i evigheters evighet)

2009-03-09 @ 20:17:46
URL: http://iwantmymoneyback.blogg.se/
Postat av: Hanna

kassie: Du är väl för söt min sockertopp!

2009-03-09 @ 20:20:02
URL: http://blackrainbow.blogg.se/
Postat av: Elvira

Vad fint, jag skulle också vilja drömma en sådan dröm!och jag säger som karro, jag önska att jag vet lika begåvad som dig, min vän..(: All kärlek till dig, hanna!<3

2009-03-11 @ 17:38:53
URL: http://elviraanshelm.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0