______________________

Förbereder mig för det mest dystopiska scenariot

”Hej, hur är läget med dig?”

På stan en tisdag kanske

Du med din hund kanske

Du med din tjej kanske

Jag med en kasse clementiner

Två hof inpå livet

 

Som en skändning den frågan

Slickar toalettringar på KB hellre än svarar dig på det

 

En chans förlorad

Ett förtroende förbrukat när du

sa att jorden var rund

när jorden var platt

Att du inte kunde ligga med nån alls

och sen knullade nån annan

 

Hämnden är stor

Hämnden är stark

Hämnden bygger karaktär

och jag bygger vingar

 

Har du blivit fotograf?

Jag äter fotografer till frukost

Avslutar oftast med en DJ

som spelar RnB och

kanske bara kvinnliga artister

Och du vet och jag vet vem som gör det  

bara för att det är mode nu


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0