- Konspirationer et cetera

Oberoende av hur jävla gott dina lakan doftar

skriker mina av ensamhet och ibland

funderar jag på

om uppoffrandet av självständighet

är värt det för att kanske

till slut få känna sig lite

älskad eller i alla fall ganska omtyckt

 

För att bara kunna veta att

du sviker aldrig pakten och bryter

aldrig banden helt för det

är inte sådant man brukar lyckas göra

Du ska minnas mig om tjugo år

och se allt framför dig som du då

bestämde dig för att aldrig glömma

 

Och så ska du tänka att fy fan vad skönt

att det är över hennes hjärta var för

jävla vilt eller så kommer du ihåg att

dina ögonfransar kittlade mig på magen

och att februarislask som man drunknade

i inte kändes så jävla jobbigt när jag gick

bredvid och att du kunde vara säker på att jag

ändå trots allt och gråt och kärlekens kadaver

skulle ligga bredvid dig när du vaknade

varenda jävla morgon och det var för

att hon var så jävla sällskapssjuk tänker

du tjugo år från nu när du

fortfarande kommer ihåg mig

 

Och jag vet att du vet att ilska kan äta

upp mig och att jag tror att hela samhället

är en konspiration och att jag kan

gråta på bussen och skratta för högt och

sådant men det skulle egentligen

inte spela någon större roll

så länge du också är ganska arg


Kommentarer
Postat av: Anonym

råkade lyssna på den mest passande låten samtidigt och allt blev så fint och så bra

2012-01-17 @ 23:05:15

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0