- Jag hörde något om oktober

Vi röker ju ändå bara

för att mäta avståndet

mellan alla andra och oss själva;

Om röken slår deras ansikten

är vi tillräckligt tätt intill

och om inte

är det som vanligt

bara hälsosam distans

(min cancer är inte din)

 

Jag har inte hittat någon

med likadana lungor som mina

och likadana ögon som

ser världen i ett fläckigt ljus

med en likadan mun som är

lite för liten för sina för stora ord

 

Jag har bara hittat jävlar som

hittat på vad deras hjärtan sagt

och trott att närheten var vår

en och samma men

min är flyktig och deras låtsad

Röken kanske slår dem

men aldrig på rätt sätt

Och närheten blev aldrig ens vår

för det är höst nu,

frosten skiljer varma händer

från våra kalla


Kommentarer
Postat av: josefine

gudars skymning, vad fint!

2011-10-26 @ 09:49:33
URL: http://senapsgul.blogspot.com

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0