- Sunt förnuft, bendingel och ensamhet

Jag vet att det är fint att alla springer bort

över blomsterängar och de har

händer i händerna och

hjärtan hos varandra för

allt är ju fint när det är delat

till och med skam

Jag vet att alla som flyr

upp i rosa moln är

Guds fönsterexemplar för

de är fantastiska och de finns omkring mig

Jag vet att jag är glad för allas skull

till och med de som sakta krupit ut ur

hemligheter som hållits för länge

och jag vet att alla dansar på rosor och

jag tycker om att titta på

Att betrakta är det enda jag kan för

jag har inte hållit en riktig hand på länge

inte på ett sådant sätt som alla pratar om

Men det jag i alla fall kan göra

är att dingla med benen och

fortsätta andas lite tyngre än vanligt

Alla skrattar åt sig själva och varandra och

de är gräddglass- och sockersöta så

jag är faktiskt glad för allas skull

Helt sant faktiskt på riktigt jämt absolut

i alla fall någon gång


Kommentarer
Postat av: Idah

vackert vännen. talar till en, du är så duktig på att skriva <3

2011-03-21 @ 18:50:51
URL: http://narhjartataroverfullt.blogg.se/
Postat av: Simone

"de är gräddglass- och sockersöta" och jag smälter. för du är vacker och du skriver vackert och snart får nog vi andra hålla händer vi också. någon liten gång igen innan vi dör. det hoppas jag på i alla fall.

2011-04-12 @ 14:49:21
URL: http://baraenfas.wordpress.com

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0