- Konsekvens

Jag är allergisk,

mot söndagar och mot blått och mot allt möjligt

mina ögon kliar

jag tror jag måste gråta mig till sömns

Jag är allergisk,

mot vänlighet och allt vi säger men aldrig menar

mina skällsord lockar

jag tror jag måste skrika över en gräns

Jag är allergisk,

mot att inte kunna unna och inte kunna glädjas

min sympati klagar

jag tror jag måste älska världen inatt


Jag är allergisk,

mot att dina smekningar känns som stenar

mina timmar ekar

jag tror jag måste skynda


och hinna ifatt


Kommentarer
Postat av: josefine

FINT! gillar jättemycket "...mot att dina smekningar känns som stenar"

2010-09-27 @ 23:09:46
URL: http://senapsgul.blogspot.com
Postat av: Simone

"Jag är allergisk,

mot söndagar och mot blått och mot allt möjligt

mina ögon kliar

jag tror jag måste gråta mig till sömns"



jag vet inte om jag ryser eller gråter eller så. men någonstans går det sönder. det är perfektion när vardag kan blandas med smärta sådär.

2010-11-09 @ 22:49:02
URL: http://baraenfas.wordpress.com

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0