- Avromantisering av lyckan


 
Det är det folk är ute efter
och du är alltid ute efter det
det spelar ingen roll om någon blir sårad
eller om allting kanske faller
du vet alltid att det är det du är ute efter
   
Och jag vet inte vad jag gör här
vad drev mig hit och vem i helvete
är du att få mitt hjärta att pumpa
det krävs mer för mig än folk som vet
exakt vad de ska ha av vem som helst
inget särskilt för dem
eller nej!
du och just det är allt som krävs
äntligen gillar jag ett riktigt jävla svin
och jag vet inte ens varför jag skrattar lite
jag borde gråta för dig
och allt det här
för att du är som jag
innan jag hittade mig själv någonstans
 
Jag vill bara ha en bas som dunkar tills jag kräks
och jag vill bara ha cigarettrök i ögonen och
folk i vägen överallt
för det är himla lätt att gömma sig i dimman
men så jävla svårt att komma fram
 


Kommentarer
Postat av: Elvira

Lika klockrent som alltid, darling! <3

2010-06-14 @ 23:54:58
Postat av: Timotej

Haha, kändes fint att jag tänkte tanken "jag gillar cigarettrök i ögonen" när jag läste sista stycket. Fin text och sådant, ursäkta så mycket att öppningsordet blev "Haha". Fin blogg.

2010-06-16 @ 10:13:28
URL: http://cirkustimotej.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0