- Tänk

Tänk när rödljus kostat kvällen innan,

varje sväng tickar neonkronor på skärmen som

du ska betala och du tänker att

helvete, jag är för full för att ta beslut och

du ler åt chauffören men du är kanske inte

så otroligt jätteglad

 

Tänk när bomber sätter stopp för vänner,

du skulle aldrig låta det gå emellan någonting

att en bil sprängdes en gång eller två men

vissa gör det, helt oväntat

explosionsartat som allt är när det är fantastiskt

är det också när allt känns som panik och

du undrar hur mycket bensin det krävs för

att reta en vänskap

 

Tänk när du våndas vissa kvällar,

över att himlen råkar vara lika mörk och

krystad som alla dina tankar och du kan

bara inte hjälpa att du blir så himla

gråmulen och ledsen

 

och alla dina tankar låter som på låtsas fast de är det mest äkta du har

 


Kommentarer
Postat av: Elvira

Sista meningen var nog den bästa någonsin.

2010-12-12 @ 19:50:07
Postat av: matilda

o hanna. sista raden, jag dör. sant och sådär som alltid =)

2010-12-12 @ 20:57:46
URL: http://matildaaljungkvist.blogg.se/
Postat av: josefine

hej fina du! tack för dina kommentarer, jag blir alltid lika glad ska du veta. jag är dock sämre på att svara och kommentera. men jag läser din blogg och jag gillar verkligen att läsa det du skriver. jag ska bli bättre! hoppas du har en fin söndag och tack, för att du är så rar. kram!

2010-12-12 @ 21:14:45
URL: http://senapsgul.blogspot.com
Postat av: Idah

måste säga som över stående, sista raden. Sjukt!! <3

2010-12-12 @ 23:18:40
URL: http://narhjartatvaroverfullt.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0